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CSR: Corporate Social Responsibility

  • Corporate social responsibility (CSR) is a strategy that has become a matter, of course, for companies to act in a sustainable manner in the sense of taking ethical and social responsibility. CSR challenges companies to address current social, environmental, and societal issues and to broaden the focus of their own profit maximization. The article focuses on the basics and developments of corporate social responsibility, establishes a connection to the topic of social challenges, and asks whether CSR can also be helpful as a strategy to confront populism.

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Verfasserangaben:Martin Klein, Felix Manuel Nuss
URN:urn:nbn:de:0295-opus4-51338
DOI:https://doi.org/10.1007/978-981-16-9859-0_301-1
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Encyclopedia of New Populism and Responses in the 21st Century
Verlag:Springer Nature
Verlagsort:Singapore
Herausgeber*in:Joseph Chacko Chennattuserry, Deshpande Madhumati, Paul Hong
Dokumentart:Aufsatz
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.05.2023
Datum der Freischaltung:25.10.2024
Freies Schlagwort / Tag:Shaping Society; Social responsibility; Sustainability
GND-Schlagwort:Social entrepreneurship; Corporate Social Responsibility; Nachhaltigkeit; Kooperation
Seitenzahl:6
Erste Seite:1
Letzte Seite:5
DDC-Sachgruppen:300 Sozialwissenschaften
Zugriffsrecht:Frei zugänglich
Hochschulen:Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen, Köln
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY - Namensnennung 4.0 International