Im Dialog mit der Vergangenheit: Geschichte lernen und erleben durch Living History

  • Der Aufsatz fasst vorangegangene Publikationen des Autors zusammen und bietet eine kompakte Einführung ins Thema Living History im Museum. Er führt in die wichtigsten Begriffe und die zugrunde liegenden pädagogischen Prinzipien ein und stellt ein Kompetenzmodell zum Qualitätsmanagement vor.
  • The paper summarizes previous publications of the author and provides a compact introduction to the topic of Living History at the museum. It introduces the main concepts as well as the underlying pedagogical principles and presents a competence-based model for quality management.

Download full text files

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Andreas Sturm
URN:urn:nbn:de:0295-opus-1197
Document Type:Article
Language:German
Date of Publication (online):2013/07/16
Release Date:2013/07/16
Tag:heritage interpretation; living history
GND Keyword:Geschichtsdarstellung; Living History; Museumspädagogik
Collections:Kidoks / Diözesan- und Universitätsbibliothek der Katholischen Privat-Universität Linz / Living History
University:Katholische Privat-Universität Linz
University:Frei Zugänglich
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung