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Photovoice as a participatory method: impacts on the individual, community and societal levels

  • We present the visual data collection method called “photovoice” in participatory research, and discuss its impetus for change and its possible impacts on work with different groups of people. Using three case examples from PartKommPlus – Research Consortium for Healthy Communities, we report our experiences from joint research involving adults with learning difficulties and young people. Following the Photovoice Impact Model of CATALANI and MINKLER (2010), we assigned the observed impacts to three categories: the individual, community and societal levels. In line with the model, we discuss the contribution that the photovoice method can make to the individual empowerment of co-researchers, the understanding of community needs and assets, and to changing social reality by influencing political and other key actors.

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Verfasserangaben:Petra Wihofszky, Susanne Hartung, Theresa Allweiss, Monika Bradna, Sven Brandes, Birte Gebhardt, Sandra Layh
URN:urn:nbn:de:0295-opus4-37779
DOI:https://doi.org/10.17883/3777
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Partizipative Forschung. Ein Forschungsansatz für Gesundheit und seine Methoden
Herausgeber*in:Susanne Hartung, Michael Wright, Petra Wihofszky
Dokumentart:Aufsatz
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2020
Datum der Freischaltung:16.02.2023
Freies Schlagwort / Tag:health promotion; participatory research
GND-Schlagwort:Photovoice , Gemeinschaft , Impakt
Jahrgang:2020
Seitenzahl:23
Erste Seite:1
Letzte Seite:23
DDC-Sachgruppen:300 Sozialwissenschaften
Zugriffsrecht:Frei zugänglich
Hochschulen:Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY-SA - Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International