Theater and Film Critic Jay Carmody (1899–1973)

• Carmody was a prominent theater and film critic for The Washington (Evening) Star ca. 1934–1964. His career spans an important period in theater and film criticism, because Carmody helped introduce a new genre of American writing to a large audience. His writing combined Hollywood and Broadway appeal with a commitment to cutting-edge European cinema. His stance as a Catholic was morally conservative, yet his writing style was basically encouraging and friendly. Carmody received several awards and served on international film juries.

Verfasserangaben:Alkuin Volker SchachenmayrGND
Dokumentart:Report (Bericht)
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2022