Religion, Migration and Educational Practice – Empirical, Postcolonial and Theological Perspectives
- Germany currently has the largest number of immigrants in Europe. This immigrant population represents a vast variety of ethnic and religious traditions. German society therefore, is currently facing urgent challenges presented by this very large, new, and diverse population. Issues such as enculturation, integration and participation into the “host” communities are at the forefront of the public debates.
Verfasserangaben: | Kathrin Winkler |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:0295-opus4-13070 |
DOI: | https://doi.org/10.17883/fet-schriften031 |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Forschung, Entwicklung, Transfer - Nürnberger Hochschulschriften (31) |
Verlagsort: | Nürnberg |
Dokumentart: | Buch (Monographie) |
Sprache: | Englisch |
Jahr der Fertigstellung: | 2018 |
Datum der Freischaltung: | 26.11.2018 |
GND-Schlagwort: | Religion; Migration; Bildung |
Bemerkung: | Zitierempfehlung: Winkler, Kathrin (2018): Religion, Migration and Educational Practice – Empirical, Postcolonial and Theological Perspectives. Forschung, Entwicklung, Transfer - Nürnberger Hochschulschriften, Nr. 31. Nürnberg: Evangelische Hochschule Nürnberg. doi: 10.17883/fet-schriften031. |
Bemerkung: | 2021 veröffentlicht in: The Church and Migration: Global (In-) Difference, ed. by Attridge, Michael/Dias, Darren/Skira, Jaroslav/Mannion, Gerard, Palgrave Macmillan/London S. 145 - 165 DOI 10.1007/978-3-030-54226-9 |
DDC-Sachgruppen: | 300 Sozialwissenschaften |
Zugriffsrecht: | Frei zugänglich |
Hochschulen: | Evangelische Hochschule Nürnberg |
Hochschulbibliographie: | Evangelische Hochschule Nürnberg |
Lizenz (Deutsch): | ![]() |