Concerns about Archbishop Ugorji’s Dissertation on Double Effect

• The Münster dissertation was accepted by Bruno Schüller (1925-2007) in 1984. The author, Lucius Iwejuru Ugorji, was appointed Archbishop of Owerri in 2022. He is the president of the Nigerian Bishops' Conference. He published several works on moral theology since receiving his doctorate. Ugorji's doctoral thesis has received extraordinarily positive reviews from international experts. Nevertheless, a close reading reveals several problems concerning scientific ethics. This essay uses seven tables to document Ugorji's unacknowledged use of texts by other authors. Several passages are identical to popular reference works. Ugorji's book also contains numerous unacknowledged passages that can be found verbatim in an American dissertation published in 1935. In view of these facts, the research value of the Münster dissertation is open to discussion, as are the academic qualifications of its author.

Verfasserangaben:Alkuin Volker SchachenmayrGND
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Forum Katholische Theologie
Herausgeber*in:Manfred Hauke, Michael Stickelbroeck
Dokumentart:Aufsatz