Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Student Ability to Identify Errors in Texts

  • This study seeks to investigate whether training students in peer review improves their ability to identify both local and global level writing issues in texts. Undergraduate university students of English attending a one-semester writing course were asked to identify writing issues in sample texts at the beginning and end of the course. Results show that students improved in their ability to identify local or surface-level issues and had much lower rates of wrongly reporting text segments as incorrect. However, there was no improvement regarding identifying global or discourse-level issues. This points to the value of peer review for improving students’ language mechanics competence. However, it also shows that peer review is not a panacea: many students may still fail to develop their ability to assess content, organization, and cohesion in texts.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar

Statistik

frontdoor_oas
Metadaten
Verfasserangaben:Kirsty Weiler
URN:urn:nbn:de:0295-opus4-52195
DOI:https://doi.org/10.17883/phschr-04-07
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):New Pathways in Teaching English
Untertitel (Englisch):Does Peer Review Training Have an Impact?
Schriftenreihe (Bandnummer):Schriftenreihe der Privaten Pädagogischen Hochschule der Diözese Linz (4.2024)
Verlag:Trauner
Verlagsort:Linz
Dokumentart:Aufsatz
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2024
Jahr der Erstveröffentlichung:2024
Datum der Freischaltung:11.11.2024
Jahrgang:4.2024
Aufsatznummer:8
Seitenzahl:22
Erste Seite:123
Letzte Seite:144
Zugriffsrecht:Frei zugänglich
Hochschulen:Private Pädagogische Hochschule der Diözese Linz
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY-SA - Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International