Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • Treffer 3 von 237
Zurück zur Trefferliste

Debating post-critical pedagogy. A conversation in letters

  • This contribution discusses objections to and concerns with the concept of post-critical pedagogy in general and Wortmann’s introduction to the topic in issue 9 of On Education (Wortmann, 2020) in particular. In the first section, Selma Haupt identifies three main issues as missing in post-critical pedagogy: first, the lack of a concrete notion of what counts as critical pedagogy, second the lack of criteria for what is good in education, and third the lack of connection to established research traditions within education. In the second section, Kai Wortmann responds to these issues, and in the third section, Selma Haupt reflects on her reading of post-critical thinking. While objections remain, she attempts to capture what post-critical pedagogy may mean.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar

Statistik

frontdoor_oas
Metadaten
Verfasserangaben:Selma Haupt, Kai Wortmann
URN:urn:nbn:de:0295-opus4-47484
DOI:https://doi.org/10.17899/on_ed.2020.9.17
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):On Education. Journal for Research and Debate
Dokumentart:Aufsatz
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2022
Datum der Freischaltung:26.04.2024
Freies Schlagwort / Tag:Critical pedagogy; Critique; Post-critical pedagogy; Post-critique; Reply
GND-Schlagwort:Debatte; Kritisches Denken; Pädagogik; Schulbildung
Jahrgang:3
Ausgabe / Heft:9
Seitenzahl:6
Erste Seite:1
Letzte Seite:6
Bemerkung:
Die letzte, leere Seite 7 wurde entfernt.
DDC-Sachgruppen:300 Sozialwissenschaften / 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Zugriffsrecht:Frei zugänglich
Hochschulen:Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen, Köln
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY-NC - Namensnennung - Nicht kommerziell 4.0 International